Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Cumhuriyet Dönemi Pulları
 Tr Filateli Forumları | Pul - Filateli - Pulculuk - Filatelist | Cumhuriyet Dönemi Pulları
Mesaj icon Konu: ilk ucus Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Sayfa   10 Sonraki >>
Yazar Mesaj
AHSeven
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 30-Mart-2008
Konum: Mersin
Gönderilenler: 65

Alıntı AHSeven Cevaplabullet Konu: ilk ucus
    Gönderim Zamanı: 27-Ağustos-2008 Saat 18:25
 
iyi gunler,
 
zarftaki damgayi  ilk ucus özel damgasi olarak kabuledebilirmiyiz? ilk ucus acaba o tarihtemi (7.XIII.1925)gerceklesti?
 
strPostAds
IP
esfila
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 10-Ocak-2007
Konum: Sakarya
Gönderilenler: 1329

Alıntı esfila Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 27-Ağustos-2008 Saat 19:03
Tabi Ankara Tahran ilk uçuş zarfı iyi bir zarf
selam
IP
AHSeven
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 30-Mart-2008
Konum: Mersin
Gönderilenler: 65

Alıntı AHSeven Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 27-Ağustos-2008 Saat 19:17
buradaki damga tarihini ne Pulhan nede pulkoda raslayamadim,
degeri nedir?
tasekkürler.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
IP
esfila
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 10-Ocak-2007
Konum: Sakarya
Gönderilenler: 1329

Alıntı esfila Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 27-Ağustos-2008 Saat 19:34
Bu uçuş sanırım geleçek yıllarda isfila kataloğuna konacak 1925 yılı üzerinde tarih damgası var gerci bu uçuş zarfının Ankara damgası hep öyle çıkmış bu zarfları aynı kişi yapmış ve bir Uçuş zarfıdır.Bugünde pek çok ilk uçuşlar yapılmakta posta damgalı olanları genelde kataloglarda yok değeri sanıyorum 200-300 YTL sizdekinin olması gerekiyor bu bir tahmin
saygılar
erdogan sen
IP
Cüneyt
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 10-Şubat-2008
Konum: İstanbul
Gönderilenler: 800

Alıntı Cüneyt Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 27-Ağustos-2008 Saat 21:34
Merhabalar Hilmi Bey,
 
Erken dönem ilk uçuşlar konusu filatelimizde pek çok diğer konu gibi bilgi ve belge bulunması zor konulardan.
 
Türk havacılığı İngiliz bir havacı tarafından sanırım 1911 yılında başlatılmış ve ilk "Türk uçak postası" 1914 yılında Nuri ve Hakkı Beyler tarafından yapılan İstanbul-Kahire deneme uçuşunun Lefke-Bilecik ayağında taşınmış, ancak daha sonra Almanya ile olan askeri ilişkiler nedeni ile Türk havacılığı Alman etkisine girmiş. Bilinen kayıtlı en eski ilk uçuş sanırım 24.12.1915 tarihinde gerçekleştirilen İstanbul-Berlin uçuşu.
 
Cumhuriyetin kurulduğu yıllar dünyada hava posta taşımacılığının başladığı yıllar olduğu için posta taşıma amacı ile kurulan CFRNA (Fransız-Romen Hava Posta Şirketi) PTT ile anlaşarak 13.9.1924 tarihinde posta taşımaya başlamış. Rakipleri Alman JLT (Junkers) ise kendi becerilerini göstermek amacı ile 7.12.1925 tarihinde bir Ankara-Tahran "uzun" mesafe deneme uçuşu gerçekleştirmişler, görüntülediğiniz zarf bu ilk ve son uçuş ile taşınan postadan.
 
Erdoğan Beyin verdiği yaklaşık fiyatın, nispeten kolay bulunan bu zarf için doğru bir fiyat olduğunu düşünüyorum.
 
Buna karşılık PTT tarafından özel bir ilk uçuş damgası yapılan en eski uçuş olan 1.7.1933 tarihli İstanbul-Atina-Roma uçuşuna ait zarfların katalog fiyatı son derece yüksek olduğu gibi oldukça yüksek fiyatlardan el değiştirmektedir.
 
Selamlar ve saygılar,
Cüneyt Gemicioğlu
 


Düzenleyen Cüneyt - 27-Ağustos-2008 Saat 21:47
IP
AHSeven
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 30-Mart-2008
Konum: Mersin
Gönderilenler: 65

Alıntı AHSeven Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 28-Ağustos-2008 Saat 15:53
Sayin Cüneyt bey,
Degerli bilgilerinizi bizlerle paylasip,bizlere aktardiginiz icin tesekkur ederim.
Bahsettiginiz 1.7.1933 tarihli Istanbul-Atina-Roma ucusuyla ilgili kolleksiyonumda bulunan zarfta, Atina damgasi zarf üzerinde yok. Zarfta Atina damgasininda olmasi lazimmi?
Simdiden vereceginiz bilgiler icin tesekkurederim.
A.Hilmi Seven
 
 
IP
Cüneyt
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 10-Şubat-2008
Konum: İstanbul
Gönderilenler: 800

Alıntı Cüneyt Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 28-Ağustos-2008 Saat 17:23

Merhaba Hilmi Bey,

Her ne kadar ben 1.7.1933 tarihinde başlayan İstanbul-Roma uçuşu için İstanbul-Atina-Roma diye yazmış isemde daha doğrusu, İstanbul-Atina-Brindisi-Roma olacak. O dönem uçakları sınırlı uzaklıklara uçabildiği için mola verip benzin ve diğer gereksinimlerin karşılanması gerekiyordu. Hatta 15.8.1934 tarihinde sefere başlayan İstanbul-Ankara, Ankara-İstanbul posta uçakları bile bu uzaklığı tek seferde uçamıyor ve Eskişehirde mola veriyorlardı. Ancak uçak gereksinimleri karşılandıktan sonra yola devam ediyordu, bu nedenle o ayak için yollanan posta çuvalları bırakılıp diğerleri uçaktan inmiyorlardı.
 
Doğal olarak Roma ilk uçuş damgası ile damgalı Atina gönderileri, Brindisi gönderileri, Roma gönderileri hatta Paris, Londra gibi diğer Avrupa şehirlerine gönderilmiş gönderiler vardır.  Bunlar varış noktalarında arive damgaları ile damgalanmış olmalılar. Yani Atina gönderilerinin Atina, Brindisi gönderilerinin Brindisi, Roma ve diğer Avrupa şehirlerinin Roma damgası ile damgalanmış olmaları yeterli diye düşünüyorum.
 
Bu arada zarfınızın arkasındaki adres ilginizi çektimi bilemiyorum, "İdroscalo di Büyükdere" yani "Büyükdere Havaalanı" !! O dönem posta taşıyan deniz uçakları Boğazda Büyükdereden kalkıyorlarmış.
 
Yardımcı olabildiysem ne mutlu.
 
Selamlar ve saygılar,
Cüneyt Gemicoğlu
IP
uzaytogay
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 25-Nisan-2007
Gönderilenler: 129

Alıntı uzaytogay Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 28-Ağustos-2008 Saat 23:09
Cüneyt Bey,

Bu konudaki geniş bilginize hayran oldum. Bizleri aydınlattığınız için teşekkür ederim. Bu konuda daha fazla bilgi nereden alabiliriz. İlk uçuşlar gerçekten çok araştırılmamış, bilinmeyen bir konu.

Saygılar,
Uzay Togay
IP
AHSeven
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 30-Mart-2008
Konum: Mersin
Gönderilenler: 65

Alıntı AHSeven Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 29-Ağustos-2008 Saat 01:16

sayin Cüneyt bey,

 
ilk ucus damgasi anladigim kadariyla bir merkezden diger merkeze yapilan ilk ucuslarda  gönderilen posta uzerine kullanilan damgadir,ilk ucus zarfininda,bu iki merkez tarafindanda damgalanmasi gerekmektedir. ilk ucus zarfi sayilabilmesi icin!
Romaya gitmeyen bir gönderide bu mührün kullanilmasini  amaci disinda  kulanilmis olarak görüyorum. Diger ilk ucuslardada  böyle bir uygulama varmi.
Elimizdeki  filatelik  meteryalleri karsilastirip bunlari vitrine cikarirsak bunun filatelimize cok sey kazandiracagini tahmin ediyorum.
Yardimlariniz icin tekrar tesekkürler.
A.Hilmi Seven
IP
Cüneyt
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 10-Şubat-2008
Konum: İstanbul
Gönderilenler: 800

Alıntı Cüneyt Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 29-Ağustos-2008 Saat 18:42
Hilmi Bey,
 
Filatelide pekçok tanım arzu ettiğimiz derece net değil. İlk uçuş için düşüncelerinizin haklı olduğunu kabul edebiliriz, ancak başka bir arkadaşımız; ilk uçuş damgası diğer özel damgalar gibi bir anma damgasıdır onun için önemli olan bir zarfa PTT tarifelerine uygun pul yapıştırıp bu damga ile iptal edilmesidir der ise ben onuda haklı bulurum, başka bir arkadaşımız çıkıp "Böyle şey olur mu? Her iki görüş birden nasıl haklı olur ?"  der ise ona da hak veririm. (Nasrettin Hocamızı rahmetle analım)
 
Her ne olur ise olsun bir materyali değerli yapan başta onun nadirliğidir, daha sonra ise materyalin estetik olması önemli diye düşünüyorum. Doğal olarak Posta geçerliliği olmayan veya filateli mantığına aykırı materyal ise ne kadar nadir olur ise olsun değerli olamaz (örneğin resmi pul İGZleri). Ayrıca ne kadar nadir olur ise olsun talibi olmayan bir materyalinde değeri olamayacığını söylemeye gerek yok sanırım.
 
Benim değer sıralamamı açıklamak için bir örnek vereyim.
 
Bilindiği gibi 15.3.2008 tarihinde Lufthansa İstanbul-Köln ilk uçuşu için PTT damga uygulaması yaptı. Doğal olarak Yeşilköye gidip bir zarfa 65 ykr değerinde pul yapıştırıp pulu bu damga ile iptal ederseniz filatelik değeri olan bir materyal üretmiş olursunuz. Ancak aynı damgayı bir tanede açığa vurursanız benim için daha değerli olan bir materyal üretmiş olursunuz.
Söz konusu zarfın gerçekten o uçuş ile taşınmasını sağlarsanız o zaman söz konusu materyal daha zor ve nadir olacağı için daha değerli olacaktır. Ancak bu nasıl kanıtlanabilir? En garantili yolu o materyalde Köln Havaalanın aynı gün tarihli varış damgası olmasıdır. Ama Köln dışı bir şehirde aynı gün veya bir sonraki gün arive damgası vurulmasıda buna yakın bir garantidir diye düşünüyorum. Tabi materyal konuya uygun pullar ile veya özel hazırlanmış bir zarfta ise daha estetik olacaktır. Son olarak ise Taahütlü veya İadeli taahütlü bir gönderi daha da nadir olacak ve değeri artacaktır.
 
Bütün bunlardan sonra aşığın deyişini hatırlatayım "Güzelliğin on para etmez şu bendeki aşk olmasa" (hatalı hatırlıyorsam İlker Beyin düzeltmesini rica ediyorum)
 
Şimdi şu zarf güzel değil mi?
 
 
 
Doğal olarak sizin zarfınız daha nadir ve dolayısı ile daha değerli. Ama ben şöyle düşünüyorum,  sizin zarfınızın benzeri 4000 YTL bu zarfın benzeri 1000 YTL fiyatla satışa çıksa (tabi benimde param olsa) ben bu zarfı yeterli bularak alır, aradaki 3000 YTL fark ile başka eksiklerimi tamamlamaya çalışırdım sanırım; sonunda hepimizin ayırabileceği bütçe sınırlı.
 
Saygılar ve selamlar,
Cüneyt Gemicioğlu
 
 
IP
Sayfa   10 Sonraki >>
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

:: Tr Fila Forumlari ::
Her Hakki Saklidir
©2005-2007